2009. november 23., hétfő

A Fedél Nélkül


Hajléktalanok lapja

Először 2007. szeptemberében kerültem kapcsolatba a Fedél Nélkül című újsággal.
Augusztus végén lettem hajléktalan, ott álltam munka és egyetlen fillér nélkül. Egy ismerősöm ajánlotta, hogy menjek el a VII. ker. Kürt utca 4-be, a Menhely Alapítványhoz. Ott működik az FN szerkesztősége, jelentkezzek, próbáljak meg újságot árusítani. Így is történt, hivatalos terjesztő lettem.
Ez nem hagyományos értelemben vett munka. Fizetés nincs. Viszont a lapért kapott pénz adományként az újságárusé. A lapnak nincs is meghatározott ára. A vásárló annyit fizet érte, amennyit jónak lát. Persze mi sem ingyen kapjuk az újságot, példányonként 30 forintért vesszük.
Akkor alig két hónapig éltem ebből. Sikerült munkahelyet találnom. Sajnos csak 2008. végéig.
Idén, 2009. januárjában kezdtem ismét Fedél Nélkül-t árusítani.
Hajléktalanként elég sokszor kapok ruha- vagy egyéb adományokat is. Azt, amit nem tudok használni, behozom a szerkesztőségbe, hogy más rászoruló terjesztőknek odaadhassuk.
Robival és Györgyivel (a szerkesztőség két szociális munkás tagja) beszélgetve kiderült, hogy komoly emberhiánnyal küszködik a szerkesztőség. Nincs mindennap ügyelet (ilyenkor csak az újság megvásárlására van lehetőség), és a honlapon is komoly hiányosságok, elmaradások vannak. Mivel informatikus vagyok, felajánlottam a segítségemet. Szabadidőmben szívesen csinálom a honlapot és heti egy nap ügyeletet is vállalok. Örömmel fogadták. Így kezdtem a szerkesztőségben is dolgozni.
Azóta több programban is részt veszek. Ezekről később majd írok. Szeptemberben a kiemelt terjesztők maguk közé választottak. Megtiszteltetés volt, hogy is elismerték a munkám.
Újabban szerzője is vagyok a lapnak. Novellám, riportjaim jelentek meg. Ugyanis - eddig még nem említettem - az újságban megjelent írások (novellák, versek, cikkek) és képzőművészeti alkotások hajléktalanok művei. Ezzel szinte egyedülálló ez a sajtótermék az egész világon.
Jó érzés ennek a közösségnek a tagja lenni, itt dolgozni, akkor is, ha nem kapok érte fizetést. Számomra fontos lett az itteni tevékenységem, és ha majd lesz "normális" munkám, ezt akkor sem fogom teljesen feladni. Szabadidőmben továbbra is a Fedél Nélkül-t fogom segíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése