2010. március 10., szerda

Rádió, műhelybeszélgetés és egy nyugodt éjszaka


Tegnap, március 9-én újra hallható volt a Muzsikus rádióban A Város Mindenkié adása. Ebben a műsorban "történelemórát" tartottunk. Meghívott vendégünkkel, Maróthy Mártával (a Hajkléktalanokért Közalapítvány munkatársával) a hajléktalan ellátás kezdeti időszakáról, nehézségeiről, a kialakulás körülményeiről beszélgettünk. Az elhangzott műsor egy hétig meghallgatható a Muzsikus rádió honlapján 16 óránál, valamint letölthető innen.

Ma a Szegénység és kirekesztés elleni európai év kapcsán részt vettem  A Város Mindenkié csoport képviseletében egy műhelybeszélgetésen a MUOSZ székházban. A beszélgetés témája a civil szervezetek és a média kapcsolata volt. Sajnos kevés újságíró volt jelen, de sok jó gondolatot, értelmes ötletet kaptam és talán néhányat én is adhattam. Arról beszélgettünk, mire van szükségük a civil szervezeteknek a szegénység és kirekesztés elleni küzdelemben a médiától, valamint a médiának mire van szüksége a civil szervezetektől. Mindenki nagyra értékelte A Város Mindenkié csoport és a Muzsikus rádió kapcsolatát. Tanulság volt, hogy mindkét oldalnak van még mit tanulnia. Az újságíróknak felkészültebben kell a témáról riportokat, tudósításokat készíteni, nem feledve a felelősségüket az érintett csoportokkal, emberekkel szemben, míg nekünk, civil szervezetek tagjainak meg kell tanulnunk riportalanynak lenni. El kell tudnunk mondani azt az üzenetet, amit képviselünk. Szorosabb, aktívabb kapcsolatot kell kiépíteni a szervezetek és az újságírók között.

Tegnap este melegben, vetett ágyban alhattam. Talán neked ez semmit nem jelent, minden este ezt teszed. De nekünk, közterületen élő hajléktalanoknak ez bizony "Esemény". Jó volt nyugodtan, kényelmesen pihenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése