2010. november 2., kedd

Politika és művészet

Politika.
Egyre kevésbé tetszik, amit a Kormány és a kétharmados FIDESZ többség a Parlamentben tesz. Szomorúan vettem tudomásul, hogy minden tiltakozás ellenére (volt belőle bőven!), elfogadták az építési törvény módosítását, benne a 6. paragrafussal, mely lehetővé teszi az önkormányzatoknak a közterületen élő hajléktalan emberek büntetését. Nem mentség, hogy csak 2011. szeptemberétől lép hatályba a törvény ezen paragrafusa, így adva időt a felkészülésre. Az is csak szépségflastrom, hogy született egy kormányhatározat, mely feladatként szabja meg a hajléktalanság kezelésére szánt rövid és középtávú tervek elkészítését, pénzügyi hátterének megteremtését. Az a mód és sorrend, hogy előbb rendészeti oldalról, s majd talán valamikor szociális oldalról közelít a hatalom egy egyértelműen szociális problémához, jelzi, hogy nem sok jót várhatunk.
Az is jellemző és üzenet értékű, ahogy a kormány az Alkotmánybíróság elmarasztaló határozatára reagál. A 98 %-os különadóról szóló törvényt az AB - több párhuzamos indoklással megerősítve - alkotmányba ütközőnek minősítette és megsemmisítette. A Kormány erre válaszul alkotmányt módosít és korlátozza az AB hatáskörét, ezzel egyértelműen jelezve, hogy nem tűr semmiféle ellentmondást. Az alkotmányos jogbiztonság, sőt a demokrácia arculcsapása. Ilyen válaszokat a diktatúrákban tapasztalhatunk.

Művészet
A napokban megnézhettem Hobó "Csavargók tízparancsolata" című önálló estjét. Földes Lászlót mindig kedveltem, szeretem a dalait, nagyszerű élményt nyújtott József Attila estjével. Most sem csalódtam benne. Kiváló volt az önéletrajzi elemekkel fűszerezett előadása.
Tudom, hajléktalan emberek ritkán jutnak, juthatnak el ilyen eseményekre. (Adományként kaptam a belépőt én is.) Pedig mi sem vagyunk faragatlan tuskók. Számunkra is érték a művészet, szeretjük a könyveket, filmeket, zenéket, színházat. Ezúton is köszönöm, hogy megnézhettem az előadást, és köszönöm Hobónak az élményt, amit nem fogok elfelejteni, hiszen a "Csavargók tízparancsolata" rólunk is szól.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése